Wednesday, June 25, 2008

Happy Birthday Kinga! / Zyczenia Urodzin Dla Kingi

November 15, 2007

My Sister Kinga

Ever since I joined the church or Jesus Christ of Latter Day Saints, I
have been surrounded by people with large families.  I have often
wondered what it would be like to have many brothers and sisters.  I
know that my husband and I enjoy his 8 siblings immensely.  There is
always someone to talk to or ask help of or simply to enjoy.  It may
seem that my husband may have been blessed 8 times more than I, but in
truth, the love and trust that I share with my one and only sister
equals or surpasses that of a dozen siblings.  God may have blessed me
with only one sister, but he made sure to give me the best one.

Kinga Is Always There

Along with my husband Joshua, my sister Kinga is my best friend.  She
is never too busy to talk to me.  In fact we talk to each other
several times per day, even though we live 2000 miles apart.  I feel
free to talk to her about anything anytime. I remember needing to talk
one day in the middle of the night, so I called Kinga at 4am.  For
some reason she was awake willing to chat with me for the next couple
of hours.  If I ever feel lonely or even just bored, I pick up the
phone and call my sister.  She always picks up and helps me feel
better.

Kinga is a Great Mother

Kinga spends all of her time and energy caring for, loving, and
teaching her children.  She is very good at taking care of small
babies by loving and holding and feeding them all day and night.  I
always had a need to get away, but Kinga enjoys being with her babies
24/7.  That is a real talent.

Kinga is always on the look out for better schools for her children.
She believes that children in certain private schools are happier and
learn quicker than children in public schools.  Even though it takes
up all of her discretionary income, Kinga has always placed her
children in private schools.

Kinga is Generous

Kinga's generosity goes beyond the sharing her time with me.  If am I
ever in need of money, the first thing I do is call my sister.  If
there is a penny or more she can spare, she deposits it into my
account right away.  She had bailed me out many times especially when
we were in medical school.  I don't ever feel odd or nervous about
asking her for anything, because whenever I ask she freely gives.

Even though Kinga does not have nice furniture or clothes in her home,
she regularly gives a substantial amount of money to our mother and
grandmother, as well as to the poor in our church.  She always thinks
of helping those she loves before herself.

Kinga is Trusthworty and Dependable

Other then my husband there is no one on the earth that I trust more
than Kinga.  I feel free to lend her money or co-sign a loan with her
because I know that she always meets her financial obligations on
time.  That is one reason that I bought a house with her 6 years ago
that we continue to own together.  I knew that Kinga would always pay
her share and on time because she is 100 % trustworthy and very good
with money.  She is very organized and always pays all of her bills on
time.

Kinga is Humble

A little while ago I had a conversation with my father about God.  He
asked me why God communicates with me and with my sister Kinga, but
not with him.  I've thought about this question and I realized that
God makes Himself known to those who are willing to humble themselves
and change.  The purpose of conversing with God is to hear what he
would like us to do. Kinga is a very humble person.  She is changing
and becoming a better person everyday.  Kinga always does what is
right even when it is inconvenient or hard for her.

Kinga is Forgiving

Kinga and I were born into a rather contentious family, and naturally
we have inherited some of those traditions.  But not matter how often
we have argued, Kinga has always forgiven me and continued to love me.

Kinga, I love you with all of my heart.  Happy Birthday!


15 Listopad 2007

Od tego czasu jak wtapilam do Kosciola Jezusa Chrystusa Swietych Dni
Ostatnich, to zaczelam spotykac ludzi ktorzy pochodza z wielkich
rodzin.  Probowalam sobie wyobrazic jak to by bylo miec wiele brac i
siostr.  Ja i moj maz bardzo lubimy jego 8 brac i siostr.  Zawsze mamy
z kims pogadac, lub poprosic ich o pomoc, albo po prostu dobrze
spedzac z nimi czas.  Wydawalo by sie ze moj maz jest 8 razy wiecej
blogoslawiony niz ja, bo ja mam tylko jedna siostre.  Ale w prawdzie
porozumienie i milosc po miedzy mna i Kinga jest taka wielka jak
pomiedzy 12 brac i siostr.  Choc Bog mi dal tylko jedna siostre, za to
dal mi najlepsza siostre na swiecie.

Kinga Zawsze Jest Blisko

Tak jak moj maz Josh, Kinga jest moim najblizszym przyjacielem.
Nigdy nie jest tak zajeta zeby nie miala czasu ze mna porozmawiac.  My
rozmawiamy ze soba wiele razy dziennie choc mieszkamy 2000 mil od
siebie.  Wygodnie mi sie z Kinga rozmawia na kazdy temat.  Raz jak mi
sie chcialo rozmawiac to zadzwonilam do Kingi o 4 rano.  Ona akurat
nie spala wiec porozmawiala ze mna dwie godziny.  Jesli kiedykolwiek
czyje sie samotna lub znudzona, to biore telefon i dzwonie do Kingi.
Od razu Kinga mi pomaga i lepiej sie czuje.

Kinga Jest Bardzo Dobra Matka

Kinga spedza caly swoj czas zajmujac sie i kochajac i uczac swoje
dzieci.  Ona ma wspanialy telent opiekowania sie niemowlentami i
malymi dziecmi.  24 godziny na dobe Kinga trzyma i karmi swoje male
dzieci.  Ja to musialam miec od tego pszerwe, a Kinga bardzo lubi
spedzac czas z malutkimi dziecmi.

Kinga zawsze chce aby jej dzieci byly w najlepszych szkolach.  Choc
musi wydawac na to wszytkie swoje pieniadze, Kingi dzieci zawsze
chodza do prywatnych szkol.  Kinga uwaza ze tu w ameryce dzieci sie
szybciej ucza w prywatnych szkolach i tez sa tam bardziej szczesliwe.

Kinga Pomaga Innym

Kinga nie tylko mi pomaga przez to ze romawia ze mna.  Jesli ja
kiedykolwiek jak potrzebuje pieniedzy, to od razu dzwonie do Kingi.
Jesli ona ma co mi pozyczyc to od razu wkalda mi pieniadze na moje
konto.  Czesto mi tak Kinga pomagala jak moj maz byl w szkole
medycznej i mielismy bardzo malo pieniedzy.  Nie czuje sie dziwnie
pytajac Kinge o cokolwiek potrzebuje, bo ona mi zawsze chetnie pomaga.

Choc Kinga nie ma ladnych mebli w swoim domu, ona kazdego miesiaca
pomaga naszej mamie i babci w Polsce finansowo.  Tez Kinga zawsze daje
na fundusz biednych w naszym kosciele.  Kinga pomaga innym nawet jak
ma za malo pieniedzy na wygodne zycie dla siebie.

Kingdze Mozna Ufac

Ja najbardziej ufam mojemu mezowi i Kindze.  Latwo mi jest Kindze
pozyczyc pieniadze lub podpisac pozyczke z nia bo ona jest
odpowiedzialna i zawsze placi swoje rachunki w terminie.  Dlatego tez
razem z Kinga kupilam dom 6 lat temu.  Nigdy sie nie obawiam ufajac
Kindze bo ona jest 100 procent niezawodna.  Kinga tez bardzo dobrze
zarzada pieniendzmi i jest dobrze zoroganizowana.

Kinga Jest Pokorna

Niedawno rozmawialam z moim ojcem o Bogu.  Zapytal on mnie dlaczego
Bog rozmawia ze mna i z Kinga  nie  z nim.  Pomyslalam o tym i doszlam
do wniosku ze Bog tylko daje wiedze tym ktorzy sa pokoni i chca sie
zmienic wedlug Jego woli.  Kinga jest bardzo pokorna i codziennie
jakos swoje zycie ulepsza.  Ona slucha Boga nawet jesli to jest trudne
lub niedogodne.

Kinga Przebacza

W naszje rodzinie w ktorej bylismy wychowane to czesto byly klotnie.
Niestety nauczylismy sie tych tradycji i Kinga i ja czesto sie
klocilysmy jak bylysmy mlodsze.  Ale nie wazne ile razy sie klocilysmy
to Kinga mi zawsze przebaczala i zawsze mnie kochala.

Ja tez Cie Kinga kocham calym sercem i zycze Ci wpanialych urodzin!

Sylwia

No comments: